بهترین سافت فون های (soft phone) VoIP کدامند؟ | راش بنیان مدرن پاژ

بهترین سافت فون های (soft phone) VoIP کدامند؟

سافت فون

بهترین سافت فون های VoIP

سافت فون های ویپ، برنامه های نرم افزاری هستند که بر روی دستگاه هایی مانند لپ تاپ، گوشی های هوشمند، تبلت ها و … با اتصال به اینترنت اجرا می شوند و امکان برقراری و دریافت تماس را می دهند.

سافت فون برای خدمات تلفن اینترنتی، که معمولاً به عنوان پروتکل صوتی از طریق اینترنت (VoIP) شناخته می‌شود، به جای خدمات تلفن سنتی و سخت افزاری طراحی شده‌اند.

بسیار اتفاق می افتد که کارکنان در مجموعه های کوچک و یا بزرگ نیاز پیدا میکنند تا در طول روز از محل اصلی شرکت و سازمان خود خارج شوند و در عین حال نیازمند برقراری تماس های داخلی و خارجی و دیگر ویژگی هایی که در سیستم ویپ موجود است نیز هستند.

سافت فون های voip این امکان را به کاربران خود می دهند که از گوشی همراه خود به عنوان یک تلفن رومیزی  سنتی استفاده کرده و در عین حال تمامی ویژگی های ویپ و سیستم تلفن تحت شبکه را نیز در اختیار کاربر می گذارند.

این نرم افزار و یا Softphone یک برنامه کاربردی قابل دانلود و نصب بر روی دستگاه با رابط تلفن مجازی است که به کاربران امکان می دهد تماس های تلفنی VoIP ورودی و خروجی را در هر زمان و از هر مکان دریافت کنند.

voip soft phone

تفاوت بین تلفن های نرم افزرای و سخت افزاری  چیست؟

ویژگی‌های هر دو گوشی سخت افزاری و نرم‌افزاری مشابه و گاهی یکسان است. تفاوت بزرگ این است که تلفن های سخت افزاری در یک موقعیت ثابت قرار می گیرند و سافت فون در صورت پشتیبانی از یک دستگاه هوشمند تلفن همراه می توانند همانند یک موبایل باشند.

سیستم‌های تلفن نرم‌افزاری با استفاده از فناوری صدا روی پروتکل اینترنت (VoIP) کار می‌کنند.

کافیست فقط برنامه سافت فون ارائه دهنده VoIP خود را روی دستگاه های مورد نظر خود دانلود کنید، دستورالعمل های اولیه راه اندازی را دنبال کنید و شروع به برقراری و دریافت تماس کنید.

توجه داشته باشید که سافت فون های voip تنها زمانی می توانند به دستگاه دیگری متصل شوند که تماس گیرنده و گیرنده حداقل یک کدک مشترک و پروتکل های Voice over IP یکسان داشته باشند.

سافت فون ویپ

برترین ویژگی های سافت فون ها

  • حضور کاربر

در این نرمتفزارها حضور و  وضعیت کاربر به طور پوسته به روز رسانی می شود و در هر ثانیه کلیه کاربران از وضعیت دیگر کاربران زیرمجموعه اطلاع دارند.

وضعیت های دیگری نیز برای کاربران قابل مشاهده است مانند: «آنلاین»، «مزاحم نشوید»، «در حال تماس»، «در دسترس»، «در جلسه» و غیره.

  • Call Hold و Call Waiting

انتظار تماس به کاربران این امکان را می دهد که متوجه شوند در حالی که در حال تماس با شخص دیگری هستند، تماس ورودی دریافت می کنند. این ویژگی بکاربران کمک می کند تا تماس های مهم یا اولویت بندی شده را از دست ندهند.

اگر یک کاربر نیاز به تماس دوم داشته باشد، می‌تواند تماس‌گیرنده را در حین انتقال به کاربر دیگر برای مدت کوتاهی در حالت انتظار نگه دارد. 

  • پیام‌رسانی چت فوری

ابزارهای پیام‌رسانی سافت فون ها،  امکان برقراری ارتباط و همکاری در هر لحظه برای کاربران مهیا میکند.

بیشتر این پیام رسان ها شامل ویژگی‌های ی مانند تخته سفید، قابلیت به اشتراک‌گذاری فایل، برچسب‌گذاری/اشاره‌گیری کاربر و اعلان‌ها  هستند.

البته شایان ذکر است که همه تلفن‌های نرم‌افزار VoIP پیام‌های چت تیمی داخلی و بومی را ارائه نمی‌دهند.

  • کنفرانس صوتی و پل تماس

کنفرانس فقط صوتی به کاربران تلفن های نرم افزاری امکان دسترسی به خدمات تماس کنفرانس را بدون سردرگمی همگام سازی تلفن های رومیزی متعدد می دهد.

معمولاً از هر 10 تا 40 کاربر می‌توانند با کلیک کردن روی یک پیوند، شماره‌گیری یک شماره تلفن یا از طریق «با من تماس بگیرید» (جایی که شرکت‌کنندگان یک تماس ورودی در دستگاه خود دریافت می‌کنند و آنها را به کنفرانس متصل می‌کند) به یک جلسه ملحق شوند.

از آنجایی که یک تلفن نرم‌افزاری بر روی دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه در دسترس است، شرکت‌کنندگان می‌توانند از هر جایی به آن بپیوندند، حتی اگر از نظر فیزیکی از فضای اداری استاندارد خود دور باشند.

پل تماس فوری راه دیگری برای چندین شرکت کننده برای پیوستن به یک تماس کنفرانسی از هر نقطه است، زیرا این یک خط تلفن است که شرکت کنندگان را به یکدیگر متصل می کند.

  • تماس ویدیویی و اشتراک‌گذاری صفحه

این ویژگی به کاربران داخلی و خارجی این امکان را می‌دهد تا از هر نقطه‌ای در جهانو در هر لحظه‌ بصورت تصویری تماس برقرار کنند.کاربران می‌توانند از ابزارهایی مانند اشتراک‌گذاری صفحه، تخته سفید مجازی، چت در جلسه و حتی کنترل صفحه از راه دور برای بهبود همکاری استفاده کنند.

  • ضبط و آرشیو تماس

این ویژگی به مدیران اجازه می‌دهد تا تماس‌های صوتی را در صورت نیاز ضبط کنند. فایل های ضبط شده که برای کنفرانس‌های ویدئویی با ضبط صفحه نیز در دسترس هستند، در صورت تمایل می‌توانند با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شوند.

فایل ضبط شده کلیه تماس‌ها را می‌توان جستجو،  اشتراک گذار، ویرایش و  فشرده‌سازی  کرد. لازم به ذکر است پایبند بودن به  قوانین ضبط تماس بریا استفاده از این ویژگی بسیار با اهمیت است.

  • انتقال تماس از راه دور

ارسال تماس با ارسال خودکار تماس‌ها به چندین شماره تلفن در صورت عدم پاسخگویی به شماره اول، انعطاف‌پذیری سیستم‌های تلفن نرم‌افزاری را دو چندان میکند.

برای مثال، تماس‌ها را می‌توان از تلفن یک کاربر، به تلفن همراه شخصی، به شماره تلفن منزل، و سپس به صندوق پست صوتی  هدایت کرد تا در نهایت آنها را با یک کاربر آنلاین متصل کند

  • هویت تماس گیرنده

در هنگام دریافت هر تماس در سافت فون ها، کلیه اطلاعات آن شامل شناسه تماس‌گیرنده، نام و شماره تلفن تماس‌گیرنده فنشان داده می شود و به کاربران کمک می‌کند تا  تماس‌هایی را که پاسخ می‌دهند اولویت‌بندی کنند.

  • مسیریابی تماس

مسیریابی تماس، بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده و مسیرهای مشخص شده ، تماس های ورودی را به کاربر مورد نظر خود ارسال می کند. این خاصیت از سافت فون ها از این رو بسیار مهم است که تماس گیرندگان  به کاربری که آموزش دیده و دانش لازم را در حوزه سوالات مربوط دارد را به آنان معرفی میکند . این ویژگی همچنین زمان انتظار تماس گیرنده را کاهش می دهد و از برقراری تماس های اضافی نیز جلوگیری میکند.

روش های محبوب مسیریابی تماس عبارتند از:

  1. مسیریابی مبتنی بر فهرست
  2. مسیریابی دور رابین
  3. مسیریابی مبتنی بر مهارت
  4. مسیریابی مبتنی بر رابطه
  5. مسیریابی مبتنی بر زمان
  6. گروه های حلقه و کال بلاستینگ
  • اشتراک گذاری لیست مخاطبین و تماس با یک کلیک

اشتراک‌گذاری فهرست مخاطبین، دسترسی به اطلاعات تماس داخلی و افزودن/به‌روزرسانی مخاطبین جدیدیکی از ویژگی های سافت فون های ویپ است.

کاربران می‌توانند برای دریافت خودکار به‌روزرسانی‌های اطلاعات تماس، در فهرست‌های تماس دایرکتوری مجموعه مشترک شوند و  فهرست مخاطبین خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

و بدین صورت برای شروع تماس تنها با یک کلیک روی نام مخاطبی که باید به آن دسترسی داشته باشند تماس را برقرار میکنند.

  • نظارت بر تماس

نظارت بر تماس به مدیران اجازه می‌دهد به تماس‌های  بین کاربران و مشتریان گوش دهند. همچنین می‌توانند از call barge برای کنترل تماس استفاده کنند، یا از Whisper برای راهنمایی کاربر استفاده کنند بدون اینکه تماس‌گیرنده توصیه‌هایی را که کاربر دریافت می‌کند بشنود.

  • حالت های شماره گیری خودکار خروجی

برخی از سافت فون ها (مخصوصاً آن‌هایی که به نرم‌افزار مرکز تماس متصل هستند) می توانند فهرستی از شماره هایی که به صورت لیست به آ« ها ارائه شده است را بصورت خودکار شماره گیری کنند..

  • مراقب خودکار و تلفن گویا

این ویژگی تلفن های گویا است که هدف آن  هدایت تماس ها به کاربر مربوطه بر اساس پاسخ تماس گیرنده به سوالات از پیش ضبط شده است. ( “برای اتصال به بخش فروش، 2 را فشار دهید.)

تماس گیرندگان می توانند به درخواست های تلفن گویا  از طریق صفحه شماره گیری  و یا پیغام صوتی پاسخ دهند.

voip phone

 بهترین سافت فون های VoIP برای اندروید

  • OpenPhone
  • magicJack for Business
  • Google Voice
  • RingCentral
  • MizuDroid
  • Vonage
  • Nextiva
  • Zoiper IAX SIP VoIP Softphone
  • Grasshopper
  • Skype
  • Bria Mobile

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

instagram youtube telegram pinrtest aparat

شبکه های اجتماعی

resume
home
calc
user_panel