هایپر وی یا Hyper-v چیست و چه کاربردی دارد؟ | راش بنیان مدرن پاژ

هایپر وی یا Hyper-v چیست و چه کاربردی دارد؟

what is the hyper v

هایپر وی یا Hyper-v 

یک محصول مجازی سازی در مایکروسافت است که این امکان را می دهد که یک نسخه نرم افزاری از یک کامپیوتر به نام ماشین مجازی ایجاد و اجرا کنید.

هر ماشین مجازی مانند یک کامپیوتر کامل عمل می کند و یک سیستم عامل و برنامه های مرتبط با آن را اجرا می کند. بطور کلی، هنگامی که در شبکه به منابع محاسباتی نیاز دارید، ماشین‌های مجازی می توانند نقش موثری ایفا کنند.

انعطاف‌پذیری بیشتر، صرفه‌جویی در زمان و هزینه  از جمله تاثیرات چشمگیراین برنامه می باشد. به عبارت دیگر، هایپر وی روش کارآمدتری برای استفاده از سخت‌افزار نسبت به اجرای یک سیستم عامل روی سخت‌افزار فیزیکیست.

Hyper-V هر ماشین مجازی را در فضای ایزوله خود اجرا می کند، به این معنی که می توانید همزمان بیش از یک ماشین مجازی را روی یک سخت افزار اجرا کنید.

اثربخشی Hyper-V

هایپروی این امکان را به شما می دهد که یک محیط ابری خصوصی را ایجاد کرده و یا گسترش دهید. با انتقال یا گسترش استفاده از منابع مشترک، خدمات IT  انعطاف پذیری بیشتری در جهت پاسخ به تقاضاهای ارائه شده به آن را دارد.

همچنین با کمک  Hyper v از سخت افزار خود موثرتر استفاده می کنید. به این معنی که سرورها و بار کاری را روی رایانه های با قدرت بالاتری اجرا می کنید تا از انرژی و فضای فیزیکی کمتری بهره مند شوید.

با کمک هایپروی یک زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) ایجاد و یا زیرساخت های موجود را گسترش دهید.

استفاده از یک استراتژی دسکتاپ متمرکز با VDI می‌تواند به شما در افزایش پویایی شبکه، امنیت داده‌ها و همچنین ساده‌سازی انطباق با مقررات و مدیریت سیستم‌های عامل و برنامه‌های کاربردی دسکتاپ کمک کند.

توسعه و فرایند تست و آزمایش را کارآمدتر می کنید. و محیط‌های محاسباتی مختلف را بدون نیاز به خرید یا نگهداری تمام سخت‌افزار مورد نیاز را بازتولید کنید.

هایپر وی

Hyper-V و سایر محصولات مجازی سازی

Hyper-V در ویندوز و ویندوز سرور جایگزین محصولات مجازی سازی سخت افزار قدیمی تر، مانند Microsoft Virtual PC، Microsoft Virtual Server و Windows Virtual PC می شود.

Hyper-V ویژگی هایی درشبکه، در عملکرد و همچنین در  ذخیره سازی و ایجاد بستر امنیتی ارائه می دهد که در محصولات قدیمی موجود نیست.

Hyper-V چه ویژگی هایی دارد؟

  • محیط محاسباتی –

یک ماشین مجازی Hyper-V شامل تمام بخش های اساسی یک کامپیوتر فیزیکی مانند حافظه، پردازنده، ذخیره سازی و شبکه است.

همه این قطعات دارای ویژگی ها و گزینه هایی هستند که می توانید راه های مختلفی را برای رفع نیازهای مختلف پیکربندی کنید.

ذخیره‌سازی و شبکه‌سازی را می‌توان به‌دلیل راه‌های زیادی که می‌توانید آن‌ها را پیکربندی کنید، هر کدام دسته‌بندی خاص خود در نظر گرفته شوند.

  • بازیابی اطلاعات و پشتیبان –

برای بازیابی اطلاعات، Hyper-V Replica کپی هایی از ماشین های مجازی ایجاد می کند که در مکان فیزیکی دیگری ذخیره می شوند، و در صورت نیاز می توانید ماشین مجازی را از نسخه بازیابی کنید.

برای پشتیبان گیری، Hyper-V دو روش ارائه می دهد. یکی از حالت‌های ذخیره‌شده و دیگری از Volume Shadow Copy Service (VSS) استفاده می‌کند تا بتوانید از برنامه‌هایی که از VSS پشتیبانی می‌کنند، پشتیبان‌گیری سازگار با برنامه ایجاد کنید.

  • بهینه سازی –

هر سیستم عامل مهمان پشتیبانی شده دارای مجموعه ای سفارشی از خدمات و درایورها به نام سرویس های یکپارچه سازی است که استفاده از سیستم عامل را در ماشین مجازی Hyper-V آسان تر می کند.

  • قابلیت حمل –

ویژگی هایی مانند  انتقال آنلاین، ذخیره سازی، و واردات/صادرات، جابجایی یا توزیع ماشین مجازی را آسان تر می کند.

  • اتصال از راه دور –

Hyper-V شامل Virtual Machine Connection، یک ابزار اتصال از راه دور برای استفاده در ویندوز و لینوکس است. برخلاف Remote Desktop، این ابزار به شما دسترسی کنسول را می دهد.

  • امنیت –

بوت ایمن و ماشین های مجازی امن به محافظت در برابر بدافزارها و سایر دسترسی های غیرمجاز به ماشین مجازی و داده های آن کمک می کند.

سیستم عامل های پشتیبانی شده

بسیاری از سیستم عامل ها بر روی ماشین های مجازی اجرا می شوند. به طور کلی، سیستم عاملی که از معماری x86 استفاده می کند، روی ماشین مجازی Hyper-V اجرا می شود.

با این حال، همه سیستم عامل هایی که قابل اجرا هستند توسط مایکروسافت آزمایش و پشتیبانی نمی شوند.

hyper v

هایپروی چگونه کار می کند؟

Hyper-V یک فناوری مجازی سازی مبتنی بر Hypervisor است. Hyper-V از Hypervisor ویندوز استفاده می کند که به یک پردازنده فیزیکی با ویژگی های خاص نیاز دارد.

در بیشتر موارد، هایپروایزر تعاملات بین سخت افزار و ماشین های مجازی را مدیریت می کند.

این دسترسی تحت کنترل هایپروایزر به سخت افزار به ماشین های مجازی محیط ایزوله ای را می دهد که در آن اجرا می شوند.

در برخی از تنظیمات، یک ماشین مجازی یا سیستم عاملی که در ماشین مجازی اجرا می شود، دسترسی مستقیم به گرافیک، شبکه یا سخت افزار ذخیره سازی دارد.

هایپروی از چه چیزی تشکیل شده است؟

Hyper-V قطعات مورد نیازی دارد که با هم کار می کنند تا بتوانید ماشین های مجازی ایجاد و اجرا کنید. این قسمت ها با هم پلتفرم مجازی سازی نامیده می شوند. به عبارت دیگرهنگامی که Hyper-V را نصب می کنید، آنها به عنوان یک مجموعه نصب می شوند.

قسمت های مختلف مورد نیاز شامل Hypervisor ویندوز، سرویس مدیریت ماشین مجازی Hyper-V، ارائه دهنده WMI مجازی سازی، گذرگاه ماشین مجازی (VMbus)، ارائه دهنده خدمات مجازی سازی (VSP) و درایور زیرساخت مجازی (VID) می باشد.

همچنینHyper-V دارای ابزارهایی برای مدیریت و اتصال است. می‌توانید اینها را روی رایانه‌ای که Hyper-V روی آن نصب شده است، و یا حتی روی رایانه‌هایی که Hyper-V نصب نشده است، نیزنصب کنید.

Hyper-V Manager چیست؟

Hyper-V Manager یک ابزار رایگان ویندوز سرور است. این نرم افزار اساسی ترین توابع VM CRUD را انجام می دهد – ایجاد، خواندن (یا بازیابی)، به روز رسانی و حذف ماشین های مجازی.

اما شایان ذکراست که این ابزار با محدودیت های قابل توجهی همراه است. شما نمی توانید VM ها را با استفاده از Hyper-V Manager بین هاست ها جابجا کنید و می توانید هر بار فقط یک هاست را مشاهده کنید.

اگر Hyper-V Manager بر روی کامپیوتر کاربر نصب شده باشد، کاربر می تواند از آن برای مدیریت ماشین مجازی در حال اجرا بر روی سرور میزبان استفاده کند. عملکرد Hyper-V Manager با عملکرد موجود در نسخه مدیریت شده مطابقت دارد.

سرویس‌های یکپارچه‌سازی همچنین به مدیر اجازه می‌دهند با فعال کردن گزینه کنترل صدا یا عکس فوری حجم، از ماشین‌های مجازی نسخه پشتیبان تهیه کنند.

Microsoft Hyper-V Manager برای اولین بار در ویندوز سرور 2008 در دسترس قرار گرفت و به عنوان یک ابزار مدیریت Hyper-V در هر سیستم عامل ویندوز دارای Hyper-V در دسترس است.

Hyper-V Manager نیز در ویندوز 7 به عنوان ابزار مدیریت نقش موجود است و با ابزارهای مدیریت سرور از راه دور (RSAT) تعبیه شده است. RSAT به طور پیش فرض فعال نیست و باید به صورت دستی روشن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

instagram youtube telegram pinrtest aparat

شبکه های اجتماعی

resume
home
calc
user_panel