4 نکته اساسی در کابل کشی شبکه | راش بنیان مدرن پاژ

4 نکته اساسی در کابل کشی شبکه

نکات اساسی در کابل کشی شبکه

کابل کشی شبکه برای اتصال و انتقال داده ها و اطلاعات بین رایانه ها، روترها، سوئیچ ها و شبکه های فضای ذخیره سازی استفاده می شود. این کابل ها در اصل حامل یا رسانه ای هستند که داده ها از طریق آنها جریان می یابد.

چرا کابل کشی شبکه مهم است؟

کابل کشی شبکه به طور خاص به زیرساخت این کابل ها اشاره دارد و اطمینان حاصل می کند که آنها نیازهای مورد نیاز هر ساختمانی را که در آن هستند را برآورده می کنند. کابل کشی شبکه به دلایل مختلفی از جمله مقیاس پذیری، داشتن زمان خرابی کمتر، توانایی حل سریع مسائل، ظاهر تمیزتر و  ایجاد بستر امن تر حائز اهمیت است.

امروزه برقراری ارتباط بین سخت افزارها، بیش از هر زمان دیگری به صورت بی سیم اتفاق می افتد. با این حال، ما هنوز با منسوخ شدن کامل سیم‌ها و کابل‌های شبکه فاصله داریم، به همین دلیل  باید با روند کابل کشی استاندارد به نحوی که ما را به هدف مطلوبمان برساند آشنا باشیم.
داشتن یک سیستم کابل کشی شبکه سازمان یافته باعث صرفه جویی در زمان و در عین حال باعث رهایی از سردرگرمی از انبوهی از کابل ها و سیم ها می شود. همچنین  در هنگام تعمیر و نگهداری نیز یک سیستم کابل کشی استاندارد و سازمان یافته نقش موثری دارد.
کابل کشی شبکه

4 نکته جهت کنترل و سازمان دهی کابل کشی شبکه

  • رنگ های مختلف برای انواع سیگنال های مختلف

پیدا کردن کابل های رنگ‌های مختلف کار سختی نیست و مزیت سازمانی آن بسیار زیاد است و کابل‌های شما را از درهم‌تنیدگی یک رنگ دور نگه می‌دارد. همچنین رنگبندی کابل‌ها، به شما دسته بندی معینی ارائه می دهد، و دیگر لازم نیست وقت خود را برای دنبال کردن کابل از یک دستگاه به دستگاه دیگر تلف کنید تا بفهمید چه چیزی به کجا می‌رود.

  • کابل های خود را برچسب بزنید
 با گذاشتن یک برچسب روی هر انتهای کابل، در یک نگاه متوجه می‌شوید که کابل دقیقاً برای چه چیزی استفاده می‌شود. حتما اطلاعاتی مانند:
  1.  نوع سیگنال (صوتی، تصویری، سریال، شبکه، VGA و غیره)
  2.  منبع سیگنال
  3.  مقصد سیگنال
  4.  یک شناسه منحصر به فرد (اختیاری)
را بر روی لیبل مورد نظر قید کنید تا در هنگام مراجعات بعدی جهت پیدا کردن مسیرها و خرابی احتمالی کابل ها دچار مشکل نشوید.
  • از حلقه استفاده کنید
حلقه ها به جدا سازی رشته های کابل از یکدیگر کمک میکند و در این حالت کابل ها به اندازه کافی از قفسه رک و سایر تجهیزات جدا می شود.طول سیم اضافی که اجازه می دهد دنده بدون جدا کردن کابل جدا شود، حلقه سرویس نامیده می شود. ”
  • برای هر مسیر دو کابل اجرا کنید
با اجرای دو کابل  زمانی که زمان تعویض کابل فرسوده فرا می رسد،می توانید  در هزینه و زمان صرفه جویی کنید. هنگامی که کابل آسیب می بیند، فقط می توانید کابل اضافی خود را وصل کنید و درگیر کابل کشی های مجدد نشوید.
یکی دیگر از مزایای حذف کابل های اضافی این است که در صورت نیاز به گسترش شبکه خود، در حال حاضر در محل قرار دارند.
این امر یکی از موارد روتین و پر تکرار در مجموعه های متوسط و بزرگ است.
  • نقشه کابل کشی شبکه
مسلماً تهیه نقشه های کابل کشی شبکه نیاز به دقت و تخصص کافی دارد و ایجاد یک نقشه کارآمد نیاز به صرف وقت بالایی دارد. اما وجود چنین نقشه هایی در مستندات هر اتاق سرور بسیاری از مشکلات احتمالی که ممکنک است در آینده پیش آید را حذف میکند. 
کابلینگ

بطور کلی، انواع مختلفی از کابل های شبکه مانند کابل کواکسیال، کابل فیبر نوری و کابل های جفت تابیده بسته به توپولوژی، پروتکل و اندازه شبکه استفاده می شود.

در استفاده از هر نوع ار این کابل ها، یک سری از قوانین کلی و غیرقابل اجتناب است. اما مسلماً بسته به نوع کابل کشی شبکه و مکانی که کابل ها در حال اجراست جزییات خاص مخصوص به خود را برای آن ها بایستی رعایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

instagram youtube telegram pinrtest aparat

شبکه های اجتماعی

resume
home
calc
user_panel