ویندوز سرور- windows server | راش بنیان مدرن پاژ

ویندوز سرور- windows server

ویندوز سرور

ویندوز سرور– windows server، نسخه ای از سیستم عامل ها است که مایکروسافت به طور اختصاصی برای استفاده در سرور ایجاد کرده است تا از این طریق خدمات را با چندبن کاربر به اشتراک گذاشته و کنترل بهینه و گسترده ای بر شبکه های مشترک، برنامه های کاربردی و ذخیره سازی داده ها داشته باشد.

همانطور که می دانیم سرورها ماشین های بسیار قدرتمندی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که دائماً کار کنند و منابعی را برای رایانه های دیگر فراهم کنند. بنابراین با توجه به این ویژگی ها،  ویندوز سرور می تواند نقش پر رنگی در مجموعه ها ایفا کند.

توسعه ویندوز سرور در اوایل دهه 1980 شروع شد، زمانی که مایکروسافت دو خط سیستم عامل را تولید کرد: MS-DOS و Windows NT.

اما مایکروسافت از زمانی که ویندوز سرور 2003 در آوریل 2003 راه اندازی شد، ویندوز سرور را با این نام منتشر کرده است.

نسخه های ویندوز سرور

ویندوز سرور- windows server و ویندوز معمولی

در نگاه اول، ممکن است تشخیص تفاوت بین ویندوز سرور و نسخه های معمولی ویندوز مشکل باشد. چرا که هر دو ویندوز دارای ظاهر دسکتاپ یکسان هستند که شامل نوار وظیفه، نمادهای دسکتاپ و دکمه Start است.

همانطور که مشخص است، هر نسخه ویندوز سرور مربوط به نسخه مصرف کننده ویندوز است. به عنوان مثال، ویندوز سرور 2003، نسخه سرور ویندوز XP است.

نسخه های فعلی شامل ویندوز سرور 2016 است که بر اساس به روز رسانی ویندوز 10 و ویندوز سرور 2019 بر اساس نسخه 1809 ویندوز 10 ساخته شده است.

از آنجایی که ویندوز سرور و ویندوز یک پایه کد مشترک دارند، می توانید بسیاری از عملکردهای یکسان را در هر دو انجام دهید.

می توانید برنامه هایی مانند مرورگرها و ویرایشگرهای عکس را روی ویندوز سرور دانلود و نصب کنید.همچنین بسیاری از اصول اولیه ویندوز مانند Notepad در ویندوز سرور گنجانده شده است.

به طور کلی ویندوز سرور بیشتر مختص فعالیت های تجاری است و به طور معمول برای اجرای فعالیت های شبکه ای استفاده می شود. اما ویندوز معمولی یا به اصطلاح نسخه دسکتاپ بیشتر برای کاربران خانگی که اقدام به فعالیت های روزانه می کنند، طراحی و ساخته شده است.

 

نسخه های ویندوز سرور- windows server

ویندوز سرور نسخه های  مختلفی از جمله ویندوز سرور 2003 , R2 , 2008 , 2008 R2 , 2012 , 2012 R2 , 2016  و 2019  را شامل می شود. در سال 2003 اولین نسخه ویندوز و آخرین نسخه آن، ویندوز سرور2022   می باشد.

ویندوز سرور به طور کلی در سه نسخه ارائه می شوند که هر کدام برای یک مورد استفاده تجاری متفاوت مناسب است:

 

  • Windows Server Datacenter که عمدتاً بر روی ابر یا مراکز داده متمرکز شده است که به صورت حداکثری مجازی سازی شده اند
  • Windows Server Essentials که برای SMB هایی که ۲۵ کاربر یا کمتر و ۵۰ دستگاه را مدیریت می کنند در نظر گرفته شده است.
  • Windows Server Standard، که برای محیط هایی است که یا فیزیکی هستند یا فقط تا حدودی مجازی شده اند.

ویندوز سرور 2022

ویندوز سرور- windows server 2022

ویندوز سرور 2022 که به تازگی توسط شرکت مایکروسافت منتشر شده ، بر پایه‌ی ویندوز سرور 2019 ساخته شده است. ویندوز سرور- windows server که که قابلیت‌های امنیتی، هیبریدی و کانتینری را بهبود می‌بخشد.

طبق منابع مایکروسافت، Windows Server 2022 دارای سه نسخه اصلی است:

  • نسخه استاندارد ویندوز سرور 2022
  • نسخه دیتاسنتر ویندوز سرور 2022
  • نسخه Essential ویندوز سرور 2022

و در ادامه یک نسخه دیگر منتشر شد با عنوان نسخه Datacenter Azure ویندوز سرور 2022

 

3 مزیت برتر Microsoft Windows Server 2022

امنیت

  • یکی از مهمترین فاکتورهای و عوامل کلیدی این نسخه،امنیت چند لایه آن است که طبیعتا باعث می شود کاربران همواره آن را در اولویت خود قرار دهند.

در ویندوز سرور 2022 کاربران می توانند از امنیت چند لایه با سرور با هسته امن و اتصال ایمن استفاده کنند.

ویژگی سرور با هسته امن  بدین معنی است که که مایکروسافت سخت‌افزار و درایورهای بیشتری را در اختیار ما قرار می‌دهد که می‌تواند به کاربران کمک کند تا امنیت سیستم‌های حیاتی خود را بهبود بخشند و امنیت آن‌ها را افزایش دهند.

این ویژگی  به تیم IT مجموعه این امکان را می‌دهد تا با حفاظت پیشرفته تر سرور Secured-core امنیت جامع را در محیط خود اعمال کنند، یک دفاع امنیتی پیشگیرانه در لایه‌ها ی  مجازی‌سازی ایجاد کرده و ویژگی‌های اصلی ماشین‌های مجازی و سرور SQL را تقویت میکند.

 

قابلیت های هیبریدی همراه با Azure.

  • بسیاری از کاربران به دلیل مزایای رویکردهای ترکیبی و چند ابری به دنبال ایجاد یک محیط ترکیبی هستند.

این سرویس های ابری را می توان از طریق اتصال به Azure Arc با ویندوز سرور 2022 داخلی ادغام کرد. استفاده از Azure Automanage می تواند پیشرفت های بزرگی را در ویندوز به ارمغان بیاورد.

با استفاده از Windows Server 2022، کاربران می توانند از ویژگی های عالی مانند د فشرده سازی SMB استفاده کنند. ویژگی SMB Compression انتقال فایل برنامه را با فشرده سازی داده ها در حین انتقال از طریق شبکه بهبود می بخشد.

در نهایت، یکی از ویژگی‌هایی که ادمین‌ها دوست دارند، Windows Admin Center، تجربه مدیریت سرور ساده و مدرنی را فراهم می‌کند، مانند یک نمایشگر رویداد جدید و پشتیبانی از پروکسی دروازه برای سناریوهای متصل Azure.

 

بهبود پلت فرم برنامه

یکی دیگر از مزیت های ویندوز سرور Windows Server 2022 بهبود پلت فرم برنامه است. این یک پلت فرم انعطاف پذیر برای به روز رسانی برنامه های کانتینر فراهم می کند.

این برنامه از برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ و حیاتی مانند سرور SQL که معمولاً به حداقل 48 ترابایت حافظه نیاز دارد، پشتیبانی می کند.

طبق گفته مایکروسافت، سرور 2022 به دلیل اندازه کانتینر کوچکتر تا 30 درصد سریعتر از نسخه قبلی بارگیری می شود.

 

همه این موارد اضافه شده در Windows Server 2022 باعث بهبود تجربه کاربری برای کاربران و متخصصان IT می شود.

بطور کلی در مورد ویندوز سرور 2022  می توان به این نتیجه رسید که این ویندوز ارائه شده از سوی مایکروسافت دارای ویژگی‌های عالی از نظر امنیت، قابلیت‌های Azure، شبکه و بهبود پلتفرم برنامه است.

این نسخه در چهار نوع شامل استاندارد، مرکز داده، مرکز داده Azure و نسخه های ضروری منتشر شده است. این بدان معناست که می تواند در موارد مختلف و جهت تامین نیازهای  سازمانی نقش موثری داشته باشد.

 مایکروسافت همچنین به مجموعه ها اجازه می‌دهد تا گزینه‌های نصب هسته سرور و دسکتاپ را برای تمام نسخه‌های Windows Server 2022 داشته باشند. نصب نسخه سرور برای انجام فعالیت های خاص، برای سرورهای وب یا DNS در نظر گرفته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

instagram youtube telegram pinrtest aparat

شبکه های اجتماعی

resume
home
calc
user_panel