بنچمارک کامپیوتر

بنچمارک کامپیوتر چیست؟

what-is-benchmark-min

تعریف بنچمارک

بنچمارک (Benchmark) به زبانی ساده، به معنای استاندارد و یا مجموعه‌ای از استانداردها است. این مورد می‌تواند معیاری برای اندازه گیری و سنجش عملکرد یک قطعه، یک ویژگی، یک برنامه و یا یک قابلیت در حوزه‌های مختلف، قرار گیرد.

بنچمارک برای چه وسایل و تجهیزاتی استفاده می شود؟ آیا تنها عنوان بنچمارک کامپیوتر وجود دارد؟

معمولا با شنیدن نام «بنچمارک» به یاد محاسبات و یا قیاس عملکرد در حوزه بنچمارک کامپیوتر های خانگی، لپ‌تاپ و یا وسایل الکترونیکی می‌افتیم. اما در واقع، به جز دنیای تکنولوژی، حوزه‌های دیگری هم هستند که می‌توان بران آنها، معیار و مقیاسی جهت بررسی و قیاس بین مولفه‌ها و اجزای آنها در نظر گرفت. در واقع، اندازه‌گیری کیفیت مولفه‌ها، می‌تواند به ما در هرچه بهتر شدن نتیجه‌گیری در حوزه‌های مختلف کمک کند. آنچه واضح است این است که از بنچمارک به عنوان معیاری برای سنجش میزان موفقیت، بهره‌وری و عملکرد یک موضع، پروژه یا محصول استفاده می‌شود.  بنچمارک تنها محدود به دنیای تکنولوژی نیست.در دنیای کسب و کار، می‌توان معیارهای مختلفی برای سنجش عملکرد شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی و یا حتی موسسات مالی تعیین کرد. این استاندارد باید در ابتدا به تایید یک سازمان مرجع رسیده و سپس به طور رسمی اعلام و ابلاغ شود.

بنچمارک کامپیوتر

در علوم کامپیوتر بنچمارک به معنای اجرای برنامه ها یا عملیاتی استاندارد بر روی کامپیوتر به منظور بررسی عملکرد آن است. در واقع اجرای آزمایش های نرم افزاری بر روی دستگاه های مختلف برای مقایسه توانایی دستگاه ها است. حتی در مواردی بنچمارک ها برای آزمایش کارایی و عملکرد نرم افزارها استفاده می شوند. به زبان ساده Benchmark آزمایشی است که عملکرد سخت افزار، نرم افزار یا کامپیوتر را اندازه گیری می کند.

بنچمارک یک تست یا یک سری از تست‌ها است. تستی که برای بررسی عملکرد سیستم یا یک جزء آن طراحی شده‌اند تا ظرفیت‌های آن را مشخص سازند. در مورد کارت‌های گرافیک این تست معمولاً به معنی یک صحنه سنگین از یک بازی ویدئویی یا صحنه‌ای است. که می‌تواند در یک برای ویدئویی باشد. روش دوم تست به نام بنچمارک سنتتیک شناخته می‌شود و گزینه‌های زیادی مانند Unigine Heaven، 3DMark و PassMark برای این روش تست ارائه شده‌اند.

در مورد پردازنده‌های رایانه، بنچمارک‌ها به بررسی بار کاری و میزان سرعت اجرای دستورالعمل‌ها می‌پردازند. از آنجا که یک رایانه می‌تواند عملیات مختلفی را اجرا کند، متوجه خواهید شد که CPU-های مختلف یکی از کارها را نسبت به بقیه بهتر انجام می‌دهند. برخی CPU-ها در اجرای نرم‌افزارها بهره بالاتری نشان می‌دهند. در حالی که برخی دیگر در رندرینگ سه بعدی و یا موارد دیگر عملکرد بهتری دارند.

بنچمارک‌ کامپیوتر- CPU

برخی مجموعه بنچمارک‌ های استاندارد برای تست CPU-ها مانند PCMark 10 وجود دارند، که روی رایانه اجرا شده اند. و از طریق یک سری تست‌ها عملکرد آن را بررسی می‌کنند. برای نمونه این بنچمارک شیوه مدیریت کار با اسپردشیت‌ها را تست می‌کند. و همچنین وظایفی مانند ویرایش عکس، تماس ویدئویی، محاسبات فیزیکی برای بازی و مرور وب را مورد بررسی قرار می‌دهد. ابزار محبوب دیگر برای مشاهده شیوه مدیریت رندرینگ ویدئو از سوی پردازنده رایانه CineBench نام دارد. بنچمارک‌های CPU می‌توانند شامل وظایف دنیای واقعی از قبیل فشرده‌سازی یک پوشه بزرگ در یک فایل ZIP یا بارگذاری یک اپلیکیشن با فایل‌های بزرگ نیز باشند.

منبع: faradars

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

instagram youtube telegram pinrtest aparat

شبکه های اجتماعی

resume
home
calc
user_panel